Επιστολή Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προς ΥΠ.ΟΙΚ. για προβλήματα Ε1,Ε7 και Ε9-10/6/2013

Προς το Υπουργείο Οικονοµικών 
Γενικό Γραµµατέα ∆ηµοσίων Εσόδων κ. Χάρη Θεοχάρη 
Κοινοποίηση
• Αναπληρωτή Γενικό ∆ιευθυντή Φορολογίας κ. Γεώργιο Κριτσέλη 
• Γ.Γ.Π.Σ. 
Αθήνα, 10 Ιουνίου 2013 
Αξιότιµε κε Γενικέ, 
Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προσπαθώντας πάντα για την βελτίωση της σκληρής καθηµερινότητας τόσο του Κλάδου όσο και των φορολογουµένων , αλλά και την βελτίωση των φορολογικών διαδικασιών, θέλει έγκαιρα να σας επισηµάνει, προς το παρόν, τα εξής προβλήµατα, ώστε να ληφθεί η αναγκαία µέριµνα προς επίλυση και αποφυγή προστριβών µε τους φορολογούµενους. 
Η «λύση» που θα αποφασισθεί από εσάς, την ∆ιοίκηση, πρέπει να είναι και υλοποιήσιµη αλλά και να συµπεριληφθεί στην εγκύκλιο που αναµένουµε για την υποβολή των φετινών δηλώσεων Ε1.

1. Οριστική Φ.Μ.Υ. (Ε7)

Με το νέο σύστηµα ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήµατος
φυσικών προσώπων πολλές εκκαθαρίσεις Ε1 µε εισοδήµατα από µισθωτές υπηρεσίες παραµένουν σε εκκρεµότητα µέχρι την τελική υποβολή της οριστικής δήλωσης φόρου µισθωτών υπηρεσιών (έντυπο Ε7) από τις επιχειρήσεις. 
Αν δεν έχουν ήδη αποδοθεί τα ποσά µε τις αντίστοιχες περιοδικές δηλώσεις ΦΜΥ έτους 2012 δεν υπάρχει δυνατότητα υποβολής της παραπάνω οριστικής δήλωσης Ε7 και εποµένως δεν θα ολοκληρωθεί - οριστικοποιηθεί η εκκαθάριση του φόρου. Η αδυναµία των επιχειρήσεων για καταβολή θα έχει επιπτώσεις σε πάρα πολλές χιλιάδες δηλώσεις Φ.Π. µε εισοδήµατα από µισθωτές υπηρεσίες. 

Επιπρόσθετα οι οριστικές Ε7 περιέχουν το σύνολο των δικαιούµενων αποδοχών των
εργαζοµένων για την χρήση 2012. Όµως οι εργαζόµενοι έχουν το δικαίωµα να υποβάλλουν δήλωση µε το τµήµα των αποδοχών που εισέπραξαν το 2012 είτε αυτές αφορούσαν το 2011 είτε το 2012. Αυτό σηµαίνει αναπόφευκτα ότι σε πάρα πολλές χιλιάδες δηλώσεις δεν θα υπάρχει συµφωνία µεταξύ Ε1 και Ε7. Πιστεύουµε ότι µε την οριστικοποίηση της εφαρµογής ή της εγκυκλίου θα καλύπτεται και το θέµα αυτό. Θεωρούµε ότι πρέπει να υπάρχει δυνατότητα υποβολής του έντυπου Ε7 ακόµη και στις περιπτώσεις που οφείλονται ποσά φόρου µισθωτών υπηρεσιών µε την δυνατότητα ταυτόχρονης ηλεκτρονικής βεβαίωσης των µη καταβεβληµένων παρακρατούµενων φόρων. 

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. θεωρεί ότι µε την υπάρχουσα οικονοµική δυσπραγία θα παρουσιαστεί το
φαινόµενο πάρα πολλών εκκαθαρίσεων Ε1 φυσικών προσώπων που συµπεριλαµβάνονται στις Οριστικές ΦΜΥ (Ε7), που δεν θα έχουν υποβληθεί, θα παραµένουν σε εκκρεµότητα και δεν θα µπορούν να εκκαθαριστούν για µεγάλο χρονικό διάστηµα µε ότι αυτό συνεπάγεται και οι εργαζόµενοι είναι οι µόνοι που δεν φταίνε.

2. Πλαίσιο επιβεβαίωσης (Check-box) στην επιβεβαίωση στοιχείων αρχικής µάσκας
ηλεκτρονικής υποβολής του εντύπου Ε1

Κατά την διάρκεια της ηλεκτρονικής υποβολής του Ε1 και στην αρχή της καταχώρισης
κατά την οποία ζητείται η επιβεβαίωση στοιχείων του φυσικού προσώπου υπάρχει check-boxµε “εξ ορισµού” (προσηµειωµένο) επιβεβαίωση για την επιθυµία έκδοσης ηλεκτρονικής εκκαθάρισης και όχι εκκαθάρισης που θα τυπωθεί και θα αποσταλεί ταχυδροµικά. 

Η ΠΟΦΕΕ κατανοεί την προσπάθεια του Υπουργείου και της Γ.Γ.Π.Σ. για οικονοµία στο
κόστος εκτύπωσης και ταχυδροµικών τελών αλλά πρέπει σε κάθε περίπτωση να ενηµερώνεται ο πολίτης & χωρίς να είναι εξ ορισµού επιβεβαιωµένο, και αφού ενηµερωθεί να επιλέγει ο ίδιος τον τρόπο έκδοσης του εκκαθαριστικού του (ηλεκτρονικά ή ταχυδροµικά). 

3. Οι τροποποιητικές δηλώσεις Ε1 να υποβάλλονται ηλεκτρονικά

Σύµφωνα µε τις νέες διατάξεις µε ηλεκτρονικό τρόπο υποβάλλονται µόνον οι αρχικές
εµπρόθεσµες ή εκπρόθεσµες φορολογικές δηλώσεις χωρίς την δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής τροποποιητικής δήλωσης του Ε1, σε περίπτωση που προκύψει, µε δυνατότητα υποβολής της βέβαια στην ∆.Ο.Υ. 

Η ΠΟΦΕΕ θεωρεί ότι µέχρι τον υπολογισµό της εκκαθάρισης της φορολογικής δήλωσης
πρέπει να υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής διόρθωσης ή και διαγραφής της φορολογικής δήλωσης ώστε να αποφευχθεί η άσκοπη υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων στις ∆.Ο.Υ.. 

Αυτό είναι πάγιο αίτηµά µας µε στόχο την αποσυµφόρηση των ∆.Ο.Υ. και την επιτάχυνση της
τελικής εκκαθάρισης. 

4. Γενική παρατήρηση:

Η αρχική προθεσµία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ορίστηκε από
01/02-30/06/2013 (5 µήνες) . Θεωρούµε ότι η τελική χρονική περίοδος ολοκλήρωσης της ηλεκτρονικής υποβολής θα έχει ανάλογη διάρκεια καθώς η δυνατότητα για υποβολή δηλώσεων Φ.Π δόθηκε πριν λίγες ηµέρες. 

Αυτή η ανάγκη προκύπτει µε δεδοµένα τα υπάρχοντα προβλήµατα από τον
ανασχεδιασµό των ελεγκτικών επαληθεύσεων που απαιτούν πολλαπλάσιο τρόπο αναλυτικής καταχώρησης (π.χ. παρακρατούµενοι φόροι κ.α.) αλλά και την κατάργηση της αυτόµατης µεταφοράς του Ε2 οικ. Έτους 2012 σε αυτό του 2013 που θα έχει σαν µε αποτέλεσµα να καταχωρηθούν ξανά εκατοµµύρια δεδοµένα (παλαιά και νέα) εξ αρχής στα έντυπα αυτά . 

Τέλος το Ε9 µε την πληθώρα των νέων δεδοµένων που απαιτεί ακόµη και για ακίνητα που
περιέχονται στο περιουσιολόγιο απαιτεί από µόνο του αυξηµένο χρόνο για συγκέντρωση, καταχώρηση και αποστολή. 

Περιµένουµε τις σωστές ενέργειες από την πλευρά σας για να καταφέρουµε να
ανταπεξέλθουµε στο έργο µας αλλά και στην κοινή προσπάθεια για την πλήρη εφαρµογή και λειτουργία της e-doy . 

Με εκτίµηση

για το ∆.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραµµατέας

Πανίδης Ι. Αβραάµ Καµπάνης Βασίλειος